مقیاس عالی» به ارزشیابی توصیفی ابتدایی اضافه می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به این ترتیب در صورت تصویب نهایی، گزینه عالی» به مقیاسهای ارزشیابی افزوده میشود اظهار کرد: این گزینه به ویژه مربوط به دانشآموزانی است که بدون غلط و اشتباه به سوالات پاسخ میدهند و عملکرد بدون اشتباه دارند. قبلا هر دانش آموزی که بدون غلط جواب می داد با دانش آموز دیگر که یکی ـ دو غلط داشت برابر بود و هر دو "خیلی خوب" میگرفتند.
رضوان حکیمزاده با بیان اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی را مورد بازنگری قرار دادیم که به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال و جلساتی هم برای بررسی آن برگزار شده است اظهار کرد: بر این اساس ممکن است تغییراتی در آیین نامه و شیوه اجرایی ارزشیابی کیفی توصیفی و در سطح نتایج و بازخوردها اتفاق بیافتد که بعد از تصویب نهایی برای سال تحصیلی جدید مبنای عمل قرار میگیرد.
وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که با توجه به دغدغه خانوادهها و ناراحتی دانش آموزان از سنجش با چهار مقیاس که ممکن است بخوبی تفاوتها را منعکس نکند، مقیاس پنجمی به کارنامه ارزشیابی اضافه کنیم.
وی افزود: یکی از پیشنهادات ما این است که با توجه به دغدغه خانوادهها و ناراحتی دانش آموزان از سنجش با چهار مقیاس که ممکن است بخوبی تفاوتها را منعکس نکند، مقیاس پنجمی به کارنامه ارزشیابی اضافه کنیم.
حکیمزاده در پاسخ به اینکه آیا ارزشیابیها در پایههای پنجم و ششم نمره محور خواهد شد؟ گفت: ارزشیابی توصیفی شیوهای است که در همه پایهها اجرا میشود و ممکن است در نحوه ثبت نتایج تفاوتهایی وجود داشته باشد. در طرح بازنگری شده پیش بینی خاصی برای تغییر در ارزشیابی پایههای پنجم و ششم با توجه به نزدیک شدن به دوره متوسطه اول نداشتیم، البته چون طرح در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بررسی است، ممکن است تغییراتی ایجاد شود که در نهایت هر آنچه مصوب شد، ابلاغ خواهد شد./ایسنا
اضافه شدن معیار عالی برای ارزیابی دانش آموزان ابتدایی
نمونه هایی از معیارهای سه گانه برای دروس جهت ثبت نمرات در سامانه سناد ششم ابتدایی
ارزشیابی ,دانش ,آموزش , ,ممکن ,توصیفی ,ممکن است ,و پرورش ,است که ,آموزش و ,ارزشیابی کیفی
درباره این سایت